6001530506 |
Com s’educa el talent emprenedor |
2017-2018 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/10/2017 - 6/11/2017 (24 hores) de 9:30h a 18:30h |
|
INS Ronda |
|
c. Henri Dunant, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST a Lleida
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Què és el talent emprenedor? Parlem d’un concepte multidimensional, que inclou valors personals, com la creativitat, la disposició positiva per a la innovació i el canvi, la confiança en un mateix, la motivació per a l’èxit, el lideratge, l’acceptació del fracàs com a font d’experiència, les actituds de cooperació i de treball en equip.
En la nostra feina amb els professionals de l’educació formal hem posat l’accent a no confondre el talent emprenedor amb el talent empresarial. No tots els nostres alumnes crearan una empresa en un futur, però en canvi tots hauran d’emprendre en la seva vida personal i laboral, i hauran d’innovar i buscar noves respostes en el món globalitzat i canviant a què s’hauran d’enfrontar. I perquè siguin capaços de donar una resposta positiva, hauran de tenir un talent emprenedor. Això suposa manejar recursos, comunicar, liderar i utilitzar les habilitats financeres i de gestió en els microcontextos en què se situïn des de ben joves.
Es pot aprendre a emprendre? Com en altres qüestions, a vegades s’apel•la al caràcter innat de l’emprenedor. És evident, tanmateix, que hi ha molts aspectes relacionats amb les qualitats personals i amb les habilitats interpersonals en què l’aprenentatge té un paper clau, de manera que es poden iniciar, desenvolupar i potenciar habilitats, actituds i valors que fomentaran el perfil emprenedor en els alumnes. Per a això, però, sabem que és clau començar de ben joves i fer una feina sistemàtica i continuada.
En aquest programa de formació oferim als professors les claus per entrenar la competència emprenedora a l’aula i els acompanyem en el disseny i la implantació dels projectes en els mateixos centres educatius.
|
| |
Objectius |
1. Reflexionar sobre models competencials d'ensenyament com a vehicle eficaç per introduir l'emprenedoria en els centres educatius.
2. Aprofundir en la competència d'aprendre a em-prendre i la seva aplicació a l'aula.
3. Vincular la introducció de l’emprenedoria a la programació didàctica per competències.
4. Crear una xarxa de professors que liderin el programa d’emprenedoria als seus centres.
5. Sistematitzar i seqüenciar la transmissió de formació als centres (formació en cascada).
6. Provocar espais i àmbits per a la reflexió pedagògica sobre la introducció de models competencials a l’aula.
7. Dissenyar experiències incloent en la programació d’aula estratègies metodològiques que permetin enriquir l’acció educativa i encaminades al desenvolupament competencial de l’alumne.
8. Reflexionar sobre l’impacte que el canvi de la cultura d’avaluació produeix en l’aprenentatge dels alumnes.
9. Conèixer i aplicar regularment eines d’avaluació de l’aprenentatge.
10. Sistematitzar la reflexió sobre la pràctica docent.
11. Utilitzar el dossier electrònic docent com a eina de reflexió i desenvolupament.
12. Dissenyar i organitzar jornades de bones pràctiques de programes d’emprenedoria als centres i intercentres.
|
| |
Continguts |
1. Ser emprenedor. L'emprenedor neix o es fa?
2. Creativitat. La capacitat de generar idees valuoses
3. Projectes d’emprenedoria a l’escola
4. Avaluar el talent emprenedor en els alumnes.
5. El professor emprenedor
|
| |
Formador/a |
Fundació Trilema
|
| |
Avaluació |
Aprofitament de les sessions.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres i professors d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional, i líders de projectes que puguin transmetre i encapçalar iniciatives d'emprenedoria en els seus centres educatius. L’oferta està dirigida tant a centres públics i concertats com privats.
|
| |
E-mail |
ssefp.stlleida@xtec.cat
|
| |
|
|